flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у територіальному управлінні державної судової адміністрації у Львівській області за перше півріччя 2009 року

А Н А Л І З
стану роботи із зверненнями громадян у
територіальному управлінні державної судової адміністрації
у Львівській області за перше півріччя 2009 року
 
    На виконання постанови колегії ДСА України № 8/6 від 06.12.2006 та відповідно до плану роботи територіального управління державної судової адміністрації в Львівській області на друге півріччя 2009 року сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та органів суддівського самоврядування проведено аналітичне дослідження роботи управління щодо стану розгляду звернень громадян за перше півріччя 2009 року.
    У територіальному управлінні державної судової адміністрації протягом першого півріччя 2009 року організація роботи із звернень громадян здійснювалась відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян”, Указів Президента України від 14 квітня 2004 року №434 „Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами влади, органами місцевого самоврядування, посадовими та службовими особами цих органів” та від 07 лютого 2008 р. №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
    Прийом громадян здійснюється начальником управління, його заступниками, начальником відділу та завідуючими секторами у визначені дні та години, відповідно до графіка, затвердженого начальником управління. Графіки особистого прийому розміщені у зручному для огляду місці. Належно ведуться журнали особистого прийому громадян. Особлива увага під час проведення прийому приділяється зверненням інвалідів та учасників ВВ війни, ветеранів праці, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки. У разі звернення даної категорії населення їх прийом проводився позачергово, незалежно від днів та годин прийому.
    У територіальному управлінні обладнано спеціальне місце та належні умови для складання громадянами заяв, скарг тощо.
    Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотримання вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, яка затверджена постановою КМ України від 14 квітня 1997 р. № 348.
Звернення громадян, що надходили до ТУ приймались та реєструвались в день їх надходження в журналі, який ведеться окремо від загального діловодства.
Провадження по усіх зверненнях оформлені в м’які обкладинки, на яких вказані наступні реквізити:
- найменування сторін;
- прізвище, ім’я та по-батькові (найменування) заявника;
- адресат надходження;
- зміст звернення, також вказується код за класифікатором;
- порядок звернення (вперше, вдруге);
- результати розгляду (обґрунтоване, необґрунтоване, надані роз’яснення);
- початок та закінчення провадження по зверненню.
Документи розміщуються у провадженнях по зверненнях в хронологічному порядку. Звернення, які надійшли вдруге, залучаються до провадження по першому зверненню заявника, з зазначенням на них порядку їх надходження.

    Відповіді по зверненнях містять повну та достовірну інформацію щодо порушеного питання. З приводу якості виготовлення відповідей зауважень не поступало.
У територіальному управлінні розгляд звернень громадян, вирішується у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті що не потребують додаткового вивчення - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в 30-денний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівництво управління встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється заявника. Однак загальний термін вирішення звернення не перевищує 45 днів.
    Проводячи порівняльний аналіз щодо кількості звернень громадян за перше півріччя 2008 та 2009 рр. встановлено, що за звітний період надійшло звернень менше на 5,5% ніж за І півріччя 2008 року.
   За перше півріччя 2009 року у територіальне управління надійшло 69 зверненень громадян, залишок на початок звітного періоду становить 3. Отже на розгляді перебувало 72 звернення.
У тому числі:
заяв, пропозицій – 36
скарг – 36 (з них повторних - 2).
Звернення надійшли від:
громадян –69,
народних депутатів – 0,
вищих органів влади – 0,
юридичних осіб – 0,
інших осіб – 3.
Усього розглянуто звернень – 71,
у тому числі:
до 5 дн. – 51,
до 15 дн. – 14,
до 30 дн. – 6,
до 45 дн. – 0,
більше 45 дн. – 0.
Залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду – 1.
Розглянуто усього скарг – 36,
у тому числі:
відповідь надіслано ТУ ДСА – 13,
надіслано за належністю :
до судів – 10,
до ради суддів - 11,
до каліф. комісій – 0,
до інших органів – 2.
Скарги визнано :
обґрунтованими – 0,
необґрунтованими – 13.
Залишок нерозглянутих скарг на кінець звітного періоду – 0.
Категорії скарг:
на процесуальні дії судді (суду) – 20,
у тому числі на тяганину з розгляду справ – 14,
на поведінку працівників суду – 9,
у тому числі суддів –3,
організацію роботи суду – 4,
організацію роботи ТУ ДСА – 0,
інше – 3.
    Скарги надходять від громадян щодо тяганини з розгляду справ. У більшості випадків розгляд справи затягується у зв’язку з неявкою сторін по справі, що унеможливлює дослідити дійсні обставини по справі, які спричинили спір та оперативно завершити розгляд справи; витребуванням судом важливих для справи документів, тривалим за часом виконанням експертними установами призначених судом експертиз у справах, недосконалою роботою з доставки підсудних конвоєм.

    В багатьох випадках заявники просять вплинути на судовий процес, (що суперечить чинному законодавству), так як вони незадоволені розглядом справи. Крім того, низька правова обізнаність та юридична неграмотність учасників процесу теж являється однією з причин надходження скарг. Нерідко зустрічається упереджене трактування учасниками дійсних обставин справи, неявка відповідачів в судове засідання чи надіслання позовної заяви для виправлення недоліків, сприймається як небажання суду розглядати справу.
Слід відмітити, що відділом організації діяльності судів та судової статистики постійно приділяється увага організації розгляду звернень громадян у загальних місцевих судах м. Львова та Львівської області.
    Так, контроль за станом організації у судах роботи зі зверненнями громадян здійснюється спеціалістами сектору під час проведення вивчення стану організаційного забезпечення діяльності місцевих загальних судів м. Львова та Львівської області.
По всім питанням, які викликали труднощі у роботі працівників апарату суду щодо реєстрації, оформлення та підготовки проектів відповідей на звернення, у ході перевірок спеціалістами сектору були надані методичні роз’яснення.
    Отже, як вбачається робота із зверненнями громадян в територіальному управлінні ведеться на належному рівні.
Для покращення даної ділянки роботи територіальним управлінням буде проведено слідуючі заходи:
1. Питання щодо організації роботи із зверненнями громадян за 6 місяців розглянути на засіданні колегії територіального управління у другому півріччі 2009 року;
2. Продовжувати систематично, не рідше двох разів на рік, аналізувати роботу з розгляду звернень громадян, вивчати причини, що породжують скарги і вживати заходів до їх усунення;
3. Забезпечувати належний облік скарг і заяв, що надходять до ТУ;
4. Стан організації роботи із зверненнями громадян висвітлювати на офіційному веб-сайті «Судова влада України», роз’яснювати повноваження ТУ ДСА України.
 
 
 
Начальник управління                                                                       В.П. Дякович