flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз роботи Ради суддів загальних судів Львівської області з розгляду звернень громадян за 12 місяців 2009 року

А Н А Л І З
роботи Ради суддів загальних судів Львівської області
з розгляду звернень громадян
за 12 місяців 2009 року
 
    На виконання рішень РСУ від 17 березня 2007 року № 10 та від 07 липня 2006 року № 83 та відповідно до плану роботи територіального управління державної судової адміністрації в Львівській області на перше півріччя 2010 року проведено аналітичне дослідження роботи ради суддів загальних судів Львівської області щодо розгляду звернень громадян за дванадцять місяців 2009 року.
    Радою суддів протягом 2009 року організація роботи із звернень громадян здійснювалась відповідно до вимог Конституції України та законів України «Про судоустрій України», «Про статус суддів», «Про звернення громадян», Указів Президента України від 14 квітня 2004 року №434 „Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами влади, органами місцевого самоврядування, посадовими та службовими особами цих органів” та від 07 лютого 2008 р. №109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
    Ведення діловодства, пов’язаного зі зверненнями, що надходять до ради суддів, технічне супроводження їх розгляду та надання відповіді, без прийняття будь-яких рішень, покладено на сектор організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та органів суддівського самоврядування територіального управління ДСА України у Львівській області та здійснюється відповідно до Положення про порядок розгляду звернень громадян і юридичних осіб.
    Особлива увага приділяється при розгляді звернень інвалідів та учасників ВВ війни, ветеранів праці, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки. Обладнано спеціальне місце та належні умови для складання громадянами заяв, скарг тощо.
    Звернення громадян, що надходили до ради суддів приймались та реєструвались в день їх надходження в журналі, який ведеться окремо від загального діловодства.
Провадження по усіх зверненнях оформляються в м’які обкладинки.
Документи розміщуються у провадженнях по зверненнях в хронологічному порядку. Звернення, які надійшли вдруге, залучаються до провадження по першому зверненню заявника, з зазначенням на них порядку їх надходження.

    Відповіді по зверненнях містять повну та достовірну інформацію щодо порушеного питання. З приводу якості виготовлення відповідей зауважень не поступало.

За 2009 рік радою суддів:
Усього розглянуто звернень – 533,
з них повторних – 72
Звернення визнано :
обґрунтованими – 49,
необґрунтованими – 461,
прийнято інше рішення по суті – 23.
З числа обґрунтованих звернень прийнято рішення про :
направлення на збори суддів – 1,
направлено головам судів – 48.
З числа розглянутих звернень надійшли:
З Ради суддів України - 32,
депутатські - 13,
інвалідів (учасників війни) – 29.
Звернення розглянуто у строки:
до 15 дн. – 160,
1 міс. – 200,
2 міс. – 173.
Характер розглянутих звернень :
неналежна організація роботи суду – 20,
порушення матеріальних та процесуальних норм – 388,
порушення строків розгляду справ – 118,
неналежне повідомлення про час і місце розгляду справ – 1,
неетична поведінка суддів – 5.
Звернення суддів :
незабезпечення житлом – 1.
   В багатьох випадках заявники скаржаться на порушення суддями процесуальних норм і просять вплинути на судовий процес, (що суперечить чинному законодавству), так як вони незадоволені розглядом справи. Крім того, низька правова обізнаність та юридична неграмотність учасників процесу теж являється однією з причин надходження скарг. Нерідко зустрічається упереджене трактування учасниками дійсних обставин справи, неявка відповідачів в судове засідання чи надіслання позовної заяви для виправлення недоліків, сприймається як небажання суду розглядати справу.
Надходять звернення від громадян і щодо тяганини при розгляді справ. У більшості випадків розгляд справи затягується у зв’язку з неявкою сторін, що унеможливлює дослідити дійсні обставини у справі, які спричинили спір та оперативно завершити розгляд справи; витребуванням судом важливих для справи документів, тривалим за часом виконанням експертними установами призначених судом експертиз у справах, недосконалою роботою з доставки підсудних конвоєм (у кримінальних справах) та неналежним фінансуванням судів області, тощо.
    Отже, як вбачається робота із зверненнями громадян радою суддів загальних судів Львівської області ведеться на належному рівні.
Для покращення даної ділянки роботи маємо намір провести слідуючі заходи:
1. Продовжувати систематично, не рідше двох разів на рік, аналізувати роботу з розгляду звернень громадян, вивчати причини, що породжують скарги і вживати заходів до їх усунення;
2. Висвітлити аналіз роботи Ради суддів з розгляду звернень громадян за 12 місяців 2009 року на офіційному веб-сайті територіального управління;
3. Забезпечувати належний облік та реєстрацію звернень громадян до ради суддів.
4. У зв’язку з тим, що члени ради суддів не завжди мають можливість проводити перевірки по зверненнях громадян, було б доцільно надати ці повноваження незалежним судовим інспекторам, з числа суддів, які перебувають у відставці, з оплатою праці.
5. Довести до відома членів Ради суддів загальних судів Львівської області про стан розгляду звернень, скарг та заяв громадян на підсумковій нараді суддів Львівської області за 2009 рік.
 
 

Голова Ради суддів
загальних судів
Львівської області                                                                                         Б.І. Брух