flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у місцевих судах м. Львова та Львівської області за 2009 рік


А Н А Л І З
стану роботи із зверненнями громадян у
місцевих судах м. Львова та Львівської області
за 2009 рік
 

    На виконання Плану роботи ТУ ДСА у Львівській області, проаналізовано стан розгляду звернень громадян у місцевих судах м. Львова та Львівської області за 2009 рік.

    Діловодство, пов’язане із розглядом звернень, та контроль за їх виконанням у судах області здійснюється окремо від інших видів діловодства. Головами судів призначені особи відповідальні за організацію роботи зі зверненнями громадян.
Усі звернення, що надходять у суди реєструються на реєстраційно-контрольних картках форми №1 та заносяться у алфавітний покажчик звернень громадян. Встановлено випадки реєстрації звернень у журнальній формі. Усім зверненням надається реєстраційний індекс, який присвоюється один раз на рік.

    Протягом 2009 року у місцеві суди м. Львова та Львівської області надійшло 593 звернень громадян, залишок на початок звітного періоду становить 6. Отже на розгляді перебувало 599 звернення.

У тому числі:
заяв, пропозицій – 315
скарг – 284 (з них повторних - 34).
Звернення надійшли від:
громадян –361,
народних депутатів – 10,
вищих органів влади – 156,
юридичних осіб – 25,
інших осіб – 47.

Усього розглянуто звернень – 580,
у тому числі:
до 5 дн. – 223,
до 15 дн. – 256,
до 30 дн. – 90,
до 45 дн. – 7,
більше 45 дн. – 4.

Залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду – 19.

Розглянуто усього скарг – 280,
у тому числі:
відповідь надіслано судами – 272,
надіслано за належністю :
до судів – 2,
до ради суддів - 3,
до кваліф. комісії – 0,
до інших органів – 3.


Скарги визнано :
обґрунтованими – 55,
необґрунтованими – 127.

Залишок нерозглянутих скарг на кінець звітного періоду – 4.


Категорії скарг:
на процесуальні дії судді (суду) – 213,
у тому числі на тяганину з розгляду справ – 134,
на поведінку працівників суду – 32,
у тому числі суддів –9,
організацію роботи суду – 24,
організацію роботи ТУ ДСА – 0,
інше – 15.

    Треба відмітити, що за 2009 рік не надійшло жодного звернення у Бориславський районний та Мостиський міськрайонний суди Львівської області.

    Найбільш актуальною проблемою, що піднімається в зверненнях громадян, є тяганина при розгляді справ (134 скарг). Найбільше таких скарг перебувало на розгляді в наступних судах:

Галицький районний суд м. Львова – 38;
Миколаївський районний суд – 6;
Пустомитівський районний суд –45;
Франківський районний суд м. Львова – 7;
Шевченківський районний суд м. Львова –8;
Яворівський районний суд – 6;

    Однак, судами вживаються усі можливі заходи щодо вирішення цивільних та кримінальних справ по суті, з метою не створювати тяганину. Відкладення розгляду кримінальних та цивільних справ у більшості випадках обумовлено призначенням експертиз, витребуванням додаткових документів, неявкою учасників процесу, недоставкою конвоєм підсудних тощо.
Не можна не звернути увагу на те, що з кожним роком навантаження на суддів області збільшується, що впливає на своєчасність розгляду справ.
Територіальним управлінням, в свою чергу, постійно вживаються заходи щодо покращення стану розгляду звернень громадян.

    З   начну частину звернень становлять заяви та скарги на невидачу копій судових документів та звернення щодо невиконання рішень суду.

 

28 скарг, що надійшли на розгляд місцевих судів, визнано обґрунтованими. Такі скарги перебували на розгляді в наступних судах:

Галицький районний суд м. Львова – 1;
Франківський районний суд м. Львова - 2;
Залізничний районний суд м. Львова – 5;
Жидачівський районний суд – 2;
Пустомитівський районний суд – 32;
Самбірський міськрайонний суд – 8;
Сихівський районний суд м. Львова – 8;
Старосамбірський районний суд – 1;
Стрийський районний суд – 20;
Яворівський районний суд – 16;

244 скарг визнано необґрунтованими.

    У багатьох випадках причинами, які породжують підстави звернення громадян, є порушення вимог законодавства, скарги та заяви громадян судами глибоко не аналізуються, не приймається рішучих заходів по усуненню причин, що їх породжують. Є випадки, коли причиною надходження на адресу територіального управління скарг є ненадання відповідей громадянам на скарги, з якими останні безпосередньо звертаються до суду, що свідчить про неналежне відношення працівників судів до своїх службових обов’язків.
    Мають місце факти формального, а інколи некваліфікованого підходу до розгляду скарг, що породжує повторні скарги.
    Звернення розглядаються у встановлені законом терміни, порушення термінів розгляду не мають масового характеру, у судах міста та області встановлений графік прийому громадян посадовими особами, який розміщений у зручних для огляду місцях приміщення суду.
    Необхідно зазначити, що значна кількість звернень спричинена недостатнім контролем голів судів за дотриманням суддями та працівниками судів вимог чинного законодавства.
Не у всіх судах забезпечено створення необхідних умов для реалізації конституційних прав громадян на письмове звернення або особистий прийом та обов’язкове одержання обґрунтованої відповіді на нього, а також неухильне виконання вимог Закону України “Про звернення громадян” щодо об’єктивної, всебічної і своєчасної перевірки заяв та скарг.

    Таким чином, проведений аналіз вказує на необхідність висвітлення питання роботи зі зверненнями громадян у судах області, потребу докорінної зміни підходу до цієї проблеми з метою створення найбільш сприятливих умов для реалізації конституційних прав громадян на звернення.

   Для усунення недоліків у роботі зі зверненнями громадян у місцевих судах м. Львова та області пропоную:

 

 


І. Зобов’язати голів судів:

1. Посилити контроль за роботою з розгляду звернень, звернути увагу всім працівникам на необхідність ретельного та об’єктивного їх розгляду, а особливу увагу - на розгляд повторних звернень.
2. Виявляти та усувати причини, що породжують скарги громадян, систематично аналізувати стан цієї роботи та вживати заходів до недопущення у майбутньому.
3. Узагальнену інформацію про стан розгляду звернень у судах щоквартально подавати ТУ ДСА у Львівській області до 5 числа наступного місяця.


ІІ. Направити даний аналіз для відома та виконання головам місцевих судів м. Львова та області.

Головний спеціаліст сектору
організаційного забезпечення
діяльності судів, судової статистики
та органів суддівського самоврядування                                                   І.Р. Беген