flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз стану роботи із зверненнями громадян у територіальному управлінні державної судової адміністрації в Львівській області за 2010 рік

А Н А Л І З

стану роботи із зверненнями громадян у

територіальному управлінні державної судової адміністрації

у Львівській області за 2010 рік

 

У територіальному управлінні державної судової адміністрації протягом 2010 року організація роботи із звернень громадян здійснювалась відповідно до вимог Закону України „Про звернення громадян” та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування».

Прийом громадян здійснюється начальником управління, його заступниками, начальником відділу та завідуючими секторами у визначені дні та години, відповідно до графіка, затвердженого начальником управління. Графіки особистого прийому розміщені у зручному для огляду місці. Належно ведуться журнали особистого прийому громадян. Крім того, інформацію щодо прийому громадян у територіальному управлінні розміщено на веб-сайті «Судова влада України».

 Особлива увага під час проведення прийому приділяється зверненням інвалідів та учасників ВВ війни, ветеранів праці, учасників та потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, осіб, які потребують соціальної допомоги та підтримки. У разі звернення даної категорії населення їх прийом проводився позачергово, незалежно від днів та годин прийому. 

У територіальному управлінні обладнано спеціальне місце та належні умови для складання громадянами заяв, скарг тощо.

Діловодство за пропозиціями, заявами та скаргами громадян ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, яка затверджена постановою КМ України від 14 квітня 1997 року № 348.

Звернення громадян, що надходили до ТУ приймались та реєструвались в день їх надходження на реєстраційно-контрольних картках та в журналі, які ведуться окремо від загального діловодства. На кожне звернення заводиться окреме провадження, де зазначається номер відповідно до реєстраційно-контрольної картки, у якому містяться всі матеріали перевірки, копія відповіді заявнику. У разі надходження повторного звернення, воно приєднується до провадження за попереднім зверненням.        

       Відповіді по зверненнях містять повну та достовірну інформацію щодо порушеного питання. З приводу якості виготовлення відповідей зауважень не поступало.  

           У територіальному управлінні розгляд звернень громадян, вирішується у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті що не потребують додаткового вивчення - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання. Якщо в 30-денний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівництво управління встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється заявника. Однак загальний термін вирішення звернення не перевищує 45 днів.

         Відповіді на звернення надаються на бланках територіального управління та підписуються безпосередньо начальником управління, а при його відсутності – заступником. Обов’язково зазначається виконавець розгляду звернення та телефон.

За 2010 рік у територіальне управління надійшло 122 звернення громадян. Залишок на початок звітного періоду становить 0. Отже на розгляді перебувало 122 звернення.

 

У тому числі:

заяв, пропозицій – 44,

скарг – 78 (з них повторних - 6),

 

Звернення надійшли від:

громадян – 116,

народних депутатів – 0,

вищих органів влади – 0,

юридичних осіб – 4,

інших осіб – 2.

 

Усього розглянуто звернень – 122,

у тому числі:

до 5 дн. – 110,

до 15 дн. – 11,

до 30 дн. – 1,

до 45 дн. – 0,

більше 45 дн. – 0.

 

Залишок нерозглянутих звернень на кінець звітного періоду – 0.

 

Розглянуто усього скарг – 78,

у тому числі:

відповідь надано ТУ ДСА – 12,

надіслано за належністю :

до судів – 41,

до ради суддів - 22,

до кваліфікаційної комісії – 1,

до інших органів – 2.

 

 

 

 

Скарги визнано :

обґрунтованими – 0,

необґрунтованими –12.

 

Категорії скарг:

на процесуальні дії судді (суду) – 61,

у тому числі на тяганину з розгляду справ – 21,

на поведінку працівників суду – 13,

у тому числі суддів –7,

організацію роботи суду – 2,

організацію роботи ТУ ДСА – 0,

інше – 2.

 

 

Скарги надходять від громадян щодо тяганини з розгляду справ. У більшості випадків розгляд справи затягується у зв’язку з неявкою сторін по справі, що унеможливлює дослідити дійсні обставини по справі, які спричинили спір та оперативно завершити розгляд справи; витребуванням судом важливих для справи документів, тривалим за часом виконанням експертними установами призначених судом експертиз у справах, недосконалою роботою з доставки підсудних конвоєм. Проаналізовано стан доставки підсудних по кримінальних справах в суди м. Львова та Львівської області. Внесено подання на адресу начальника ГУМВСУ у Львівській області для перевірки фактів недоставки підсудних у судові засідання, невиконання постанов суду про привід потерпілих (свідків) та відповідного реагування.

В багатьох випадках заявники просять вплинути на судовий процес, (що суперечить чинному законодавству), так як вони незадоволені розглядом справи. Крім того, низька правова обізнаність та юридична неграмотність учасників процесу теж являється однією з причин надходження скарг. Нерідко зустрічається упереджене трактування учасниками дійсних обставин справи, неявка відповідачів в судове засідання чи надіслання позовної заяви для виправлення недоліків, сприймається як небажання суду розглядати справу.

 

Отже, як вбачається робота із зверненнями громадян в територіальному управлінні ведеться на належному рівні.

 

Для покращення даної ділянки роботи маємо намір вжити наступні заходи:

 

1.     Продовжувати систематично, не рідше одного разу на квартал, аналізувати роботу з розгляду звернень громадян, вивчати причини, що породжують скарги і вживати заходів до їх усунення та виносити дане питання на засідання колегій територіального управління і оперативні наради сектору;

2.     Забезпечити належний облік скарг і заяв, що надходять до ТУ;

3.     Надалі використовувати в роботі Методику оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади, затвердженої постановою КМУ від 24.06.09р. №630.

4.     Проводити моніторинг щодо дотримання установлених чинним законодавством термінів розгляду звернень громадян, причин, що породжують повторні звернення.

5.     При проведенні перевірок та вивчень стану організації роботи та діловодства в місцевих судах Львівської області, приділяти значну увагу організації ведення та розгляду звернень громадян.

6.     Стан організації роботи із зверненнями громадян висвітлювати на веб-сайті «Судова влада України» та роз’яснювати повноваження ТУ ДСА України.

 

 

 

 

 

 

    Начальник управління                                        Ю.В. Попович